2012. október 18., csütörtök

Rasszizmus

Szoval ugye a Babel tornyat ledontottuk. Az emberek hirtelen mashogy kezdtek el beszelni, mint elozoleg a haverjukkal, akikkel egyutt tologattak a nagy csunya faragott sziklatomboket ket sor kozott. Gyorsan megvaltoztattak a borszinuket, es hipp-hopp, mindenki megtalata a sajat foldreszet. Aztan a hip-hop melle kialakult meg nehany mas mufaj, pl. a rock, jazz, techo, ilyen-olyan hulyesegek, de ez mas sztori. Menjunk vissza korabbra. A borszinek miatt gyorsan rajottek, hogy nem mindenki olyan szep a masik szamara, mint amilyen o maga, ezert csufolodni, gunyolodni kezdtek. Ezt elneveztek rasszizmusnak.

Szoval koztudott, hogy ami a babeli toronynal szuletett, az most, a modern kor nehany nagy varosaban ujra visszakivankozik a,... jaaj, hogy is mondjam... a foldanyaba? Mindenki egy nyelvre torekszik, ami hellyel-kozzel meg is valosult, de a borszint azt ugye Isten adta. Vissza mar nem veszi. Persze lehet probalkozni. (Egy perces nema csend Jackonak.)

Igy, hogy most en is tarsultam ehhez a sok jo nephez, nem tudom nem eszrevenni azt, ami a cimemben szerepel... Mar korabban is akartam errol irni, de a mostani hazajovetelem erositett meg igazan, hogy nem mehetek el e mellett a kerdes mellett.

Az ejszaka itt is ejszaka. Bar porgosebb, mint nalunk otthon, de itt is vannak kihaltabb, kevesbe forgalmas utak, ahol az ember teljesen egyedul setalhat. (Persze csak azt hiszi, ugyanis a Big Brother mindig figyel. Ujabb egy perces nema csend az osszes utopisztikus filmnek es konyvnek, amit ilyen temaban keszitettek. Lsd.: 1984, Brazil, Truman show, nagyon sok stb.)
Szoval ott tartottam, hogy egyedul setalsz es rasszizmusba futsz.

Ujra lattam oket. Negy labon jarnak. Bar nem latszik rajtuk a sarga lampa fenyenel, de biztos vagyok benne, hogy a bundajuk voroses. Mert ezek olyan rokak itt a varosban, hogy meg a vadonban sem lehet kulonbet talalni naluk.
Jo jo,..mondom jo??! Tudom! Ejszaka dolgozom, faradt vagyok, meg stb. De nem haluzok. Ezek komolyan rokak. Es meg vannak jelolve!
Otthon madarakat jelolgetnek, itt meg rokakat. Ezt a rasszizmust!
Es ha mar itt tartunk. A mokusokat miert nem jelolgetik??
Minden reggel mikor mostam a fogam... (bakfitty, eleg reg mostam reggel fogat. :D Na nem azert, mert igenytelen vagyok, hanem mert delutan kelek..) Szoval reggelente mikor mostam a fogam, nem gyoztem visszamaszni az ablakon. A farol, amirol ugralnak, pont ralatni az ablakbol, de amire erkeznek, azert mar ki kell, hogy hajoljak... Hjujj, micsoda landolasok. Egyik kertbol a masikba.
Na szoval oket miert nem jelolgetik? Mindenhol csak az idiota Csipet-csapat, Alvin, meg a nyomi mokusai. Pedig, ha latnatok azokat a zabalnivalo rokakat, ahogy libasorban vonulnak. Biztos, hogy ti is a mokusokat jelolgetnetek, nem pedig a vorosoket.

Na, csak ennyit akartam irni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése